Jesteś, tym co jesz . Wszystkie komórki Twojego organizmu w tym te mózgowe odnawiają się co pięć miesięcy. Są też i takie jak komórki skóry, co odnawiają się co miesiąc. Żeby utrzymać właściwy poziom komórek w Twoim mózgu musisz się właściwie odżywiać. Odżywianie odgrywa taką samą rolę , taki sam wpływ jak lek opracowany w laboratorium. Zastanawiałeś/zastanawiałaś się czym karmisz swoje dzieci? Co jedzą na śniadanie na obiad? Płatki śniadaniowe, które są posypane cukrem?, czy może naleśniki, albo gofry na deser? To czyste kalorie, węglowodany, niepełnowartościowe tłuszcze. To one powodują, że poziom cukru we krwi gwałtownie rośnie i spada, to one powodują, że jesteś cały dzień głodny i ospały, brakuje Ci siły do pracy. Nastolatki i młode osobisty potrzebują jak najlepszej diety, ponieważ ich mózg się cały czas rozwija. Niestety, wiemy, że dobre odżywianie nie jest mocna strona nastolatków. Wskutek tego, że kora przedczołowa u nastolatków nie jest dostatecznie  ukształtowana, poddają się one impulsami jedzą wszystko co im smakuje. Chcąc zadbać o mózg Twojego nastolatka , to Ty musisz przejąć pełną odpowiedzialność za jego odżywianie. Żeby mózg dobrze funkcjonował i dobrze się rozwijał zapewnij mu zdrowe odżywianie.

Oto siedem wskazówek zdrowego odżywiania wg. Doktora daniela Amena, amerykańskiego psychiatry.

  1. Zwiększ ilość wody – odwodnienie powoduje zwiększenie stężenia hormonów stresowych , a to może prowadzić z czasem do uszkodzenia mózgu .
  2. Ogranicz kalorie. Badania pokazują, że dieta z ograniczona liczbą kalorii jest zdrowa dla mózgu. I wydłuża życie. Warto ustalić sobie jakie jest zapotrzebowanie na kalorie i ustalić swoja dzienną normę, trochę niższą od zapotrzebowania.
  3. Pamiętaj o rybach , rybim tranie i nieszkodliwych tłuszczach . Nasz mózg , żeby dobrze funkcjonował potrzebuje kwasów tłuszczowych omega – 3 .Dieta zawierająca ryby zmniejsza ryzyko otępienia, zwłaszcza zagrożenie choroba Alzheimera. Osoby starsze, które przynajmniej raz w tygodniu jedzą ryby, wykazują znacznie niższe ryzyko zburzeń mózgowych. „Istnieje odwrotnie proporcjonalny związek między częstotliwością spożywanych ryb , a częstotliwością występowania demencji”.
  4. Uwzględniaj dużą ilość antyoksydantów diecie.  Ale wszystko musi być w normie. Za duża ilość  antyoksydantów powoduje powstawanie dużej ilości wolnych rodników, szkodliwie oddziaływują na mechanizmy komórkowe. Ant oksydanty to witamina C, E, a  i beta karoten. Najwięcej ich znajduje się w warzywach i owocach.
  5. Zachowaj równowagę między białkami, zdrowymi tłuszczami i węglowodanami. Każda z tych rzeczy jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Dieta bogata w białko ma podstawowe znaczenie dla rozwoju zdrowych komórek nerwowych, węglowodany dają energię mózgowi, a zdrowe tłuszcze pomagają zrównoważyć funkcje mózgu.
  6. Wybierz 24 zdrowe potrawy i uwzględniaj je w swojej tygodniowej diecie  : BIAŁKO Ryby, chude mięso z indyk i z kurczaka (bez skóry), ryby – łosoś (najlepiej dziki), makrela i śledź.  Sery żółte o niskiej zawartości tłuszczu, jajka, rośliny strączkowe. TŁUSZCZE: oliwa z oliwek, orzechy, masło orzechowe, awokado WĘGLOWODANY ; Jagody, pomarańcze, cytryny, brokuły, kalafior, płatki owsiane, czerwona i żółta papryka, szpinak, pomidory, WODA!!!!, zielona herbata.
  7. Planuj przekąski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *