9 SPOSOBÓW NA TO, JAK POZBYĆ SIĘ CZARNYCH MYŚLI

9 Sposobów na to jak pozbyć się czarnych myśli.

Nachodzą Cię negatywne myśli?

Nie wiesz jak się ich pozbyć?

Czujesz jakby mrówki chodziły Ci po głowie?

Przychodzi jedna czarna myśl, za chwil druga, kolejna i kolejna ………

Masz ważne spotkanie , ważną rozmowę , egzamin a w głowie  tysiące małych mróweczek i wielkich czarnych mrów???

Mrówki zawładnęły Twoja głową Twoimi myślami ? Nie możesz się ich pozbyć?  Potrzebujesz czystej, głowy ze świeżymi pomysłami i zdolnej do podejmowania racjonalnych decyzji.

Przeczytaj i zastosuj

1 Nie myśl kategoriami „zawsze” ‘Nidy’ Nic w życiu nie jest czarno-białe.  Słowa „ zawsze”, „ nigdy”, „nikt”, wszyscy” mają negatywny wydźwięk i zwykle nie odpowiadają prawdzie.

Przykłady :

„On mnie ZAWSZE obraża”

„ NIKT się do mnie nie odzywa”

„NIGDY mi nie zapłacą”

„ZAWSZE kiedy Cię wołam , odwracasz się ode mnie.”

Kiedy dopadną Cię takie myśli, zastanów się i przypomnij sobie przykłady, które przeczyłyby Twojemu nastawieniu. 

2 Nie koncentruj się na negatywach. Twoje myśli pokazują tylko złe strony sytuacji i nie biorą pod uwagę, żadnej dobrej strony sytuacji. A tak si raczej nie zdarza, żeby w danej sytuacji nie było dobrych stron. Korona wirus , zatrzymał cały świat , ale czy tylko ma same negatywne strony? Jesteś w stanie dostrzec te pozytywne aspekty danej sytuacji? Bo na pewno są:

  1. Większa ilość czasu dla najbliższych.
  2. Możliwość przeczytania zaległych lektur.
  3. Możliwość zrobienia porządków w domu.
  4. Mamy czas na okazywanie miłości i dobroci.
  5. Nauczmy się lepiej komunikować.
  6. Możesz się wreszcie wyspać
  7. Itp.

Nie chodzi o to, żeby patrzeć przez różowe okulary, ale warto wszędzie szukać pozytywów aby świat stawał się coraz bardziej optymistyczny.

3 Czarnowidztwo!!!! Zakłada możliwe najgorsze rezultaty? Nie rób tego. Już sama taka czarna myśl wzbudza w Tobie napięcie. Tego rodzaju negatywne myśli zmniejszają Twoje szansę na poprawę samopoczucia. Pamiętaj, że gdybyś umiała/ umiał przewidzieć przyszłość, byłabyś miliarderem. Wiedziałabyś/wiedziałbyś  jakie akcje kupić na giełdzie albo jak obstawić totolotka .

4. Nie czytaj w cudzych myślach ! Kiedy się tak dzieje? Kiedy uważasz co inni myślą, nawet, jeżeli Ci o tym nie powiedzieli.  Znasz takie myśli? Ona jest na mnie zła, on mnie nie lubi, oni rozmawiali o mnie. Pamiętaj, że nie da się czytać w cudzych myślach i choćbyś  nie wiadomo jak blisko był/była w związku z daną osobą, to nie będziesz w stanie przeczytać tego co ma w głowie najbliższa Ci osoba. Jeżeli nie rozumiesz jakichś spraw, zapytaj, nie domyślaj się. Nie czytaj w cudzych myślach.

5. Nie myśl uczuciami.  Nie wierz bez zastrzeżeń swoim negatywnym uczuciom.

 

„ Czuję, że mnie nie kochasz”

„Czuję, że jestem nic nie warta”

„czuje się jak ktoś niewydarzony”

Negatywne myśli z tej kategorii zaczynają się od słowa „Czuję” Jeśli doświadczasz silnego negatywnego uczucia, to najpierw je sprawdź. Poszukaj na te myśli dowodów. Zastanów się co jest prawdą a co uczuciem.

6. Nie miej poczucia winy. Wina, to nie jest emocja, która pomaga. Bardzo często popycha Cię do robienia rzeczy, których robić nie chcesz. Kiedy masz poczucie winy myślisz w kategoriach :

„powinnam”, powinienem” ‘Muszę” natura ludzka tak jest skonstruowana, że kiedy myślimy o czymś, że musimy coś zrobić , to najczęściej nie mamy na to chęci. Bardzo często tak dzieci mają z lekturami obowiązkowymi. Czytają książkę bo im się podoba, w momencie, gdy dowiadują się, że to lektura obowiązkowa, czytanie już idzie dużo wolniej. Zamiast myśleć „muszę to zrobić” warto  pomyśleć: Chce to zrobić, dobrze by było to zrobić.

„Powinnam spędzać więcej czasu w domu” – „Chcę spędzać więcej czasu w domu”.

„Powinnam odrabiać lekcje”- „Dobrze by było odrobić lekcje”.

„Muszę przygotować się do spotkania – „Przygotowanie do spotkania, przybliży mnie do tego co chce osiągnąć”.

Poczucie winy nie jest produktywne. Poczucie winy powstrzymuje Cię od osiągniecia zmierzonych celów.

7. Nie przyczepiaj komuś lub sobie negatywnej etykiety „palant”, „głupek”, „nieodpowiedzialny” Stosując tego rodzaju etykiety wpychasz się do jednej szufladki ze wszystkimi „palantami” , jakich w życiu spotkałeś.

8.Nie personalizuj czyli nie przypisuj jakimś niewinnym zdarzeniom, osobistego znaczenia. Zachowanie ludzi może wynikać z wielu powodów. Nie o każdym powodzie danego zachowania wiesz. Nigdy do końca nie wiesz, dlaczego ludzie robią pewne rzeczy, staraj się nie personalizować.

9.Nie obwiniaj. To najgorsza z mrówek jakie Cię dopadają. Przynosi ogromne szkody. Można powiedzieć, ze to nie czarna mrówka, tylko ogromna czerwona jadowita mrówa.  Kiedy obwiniasz kogoś lub coś za swoje życiowe problemy, stajesz się bierną ofiarą okoliczności, a wtedy bardzo trudno cokolwiek zmienić w celu zmiany swojej sytuacji.  Kiedy zaczynasz obwiniać innych o swoje problemy, tracisz zdolność do tego by cokolwiek zmienić. Takie obwinianie innych zabiera Ci poczucie mocy. Musisz wziąć odpowiedzialność za swoje problemy, zanim będziesz mógł coś zmienić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *